FAQ

Antwoord op al je vragen

Assortiment

Elke vriezer maaltijd uit de Freasy keuken is zo samengesteld dat dit voldoende is voor één persoon en dit rekenen wij als één portie. Afhankelijk van de receptuur is het een vullende of lichte maaltijd. De genoemde voedingswaarden bij een maaltijd zijn daarom voor het gehele bakje. De tweepersoons maaltijden zijn precies een dubbele portie.

Het is ons doel om voor iedereen lekkere en gepaste maaltijden te maken. Daarom zijn alle maaltijden in de webshop gegroepeerd op categorieën zoals vegan of eiwitrijk. Ook kan je in dit filtersysteem producten met bepaalde allergenen wegfilteren. Het filtermenu is op desktop links te vinden en op een telefoon bovenaan in de dropdown.

Hoewel we in onze keuken met verschillende allergenen werken houden we strenge regels aan om kruisbesmetting te voorkomen. Twijfel je of de maaltijden geschikt zijn of staat je allergeen/intolerantie niet in het menu? Neem contact met ons op zodat we de gepaste opties kunnen uitzoeken!

Na bereiding worden de maaltijden direct voorbij vriespunt afgekoeld in onze shock freezers. Door dit proces krijgen bacteriën minder kans om zich te vermenigvuldigen maar het stopt het ze niet volledig. Als vuistregel is een maaltijd na ontvangst thuis minimaal 10 weken houdbaar mits bewaard in de vriezer (-18C). Over de loop van weken zal de kwaliteit langzaam achteruitgaan, wat te merken is aan smaak en textuur. Het product blijft echter in veel gevallen tot 6 maanden na productiedatum veilig om te eten.

Na ontdooien is de maaltijd nog één dag houdbaar, vries deze niet opnieuw in.

Mis je iets in het assortiment? We bereiden graag van al je lievelingsgerechten een heerlijke versie voor in je vriezer! Stuur een mail naar marlot@freasy.nl met je suggestie zodat we samen naar de mogelijkheden kunnen kijken.

Dat kan! We zijn continue bezig met het verbeteren van de receptuur, in sommige gevallen is de sleeve rond de maaltijden daardoor niet volledig up to date. In dit geval kun je er altijd van uitgaan dat de informatie op de website het meest recent is.

Bereiding

Wij raden aan om de maaltijd direct vanuit de vriezer te bereiden. Dit kan voor de meeste maaltijden in de magentron, oven én airfryer. Welke tijden en temperaturen het beste werken in je eigen keuken verschilt per situatie. Elk apparaat heeft namelijk zijn eigen persoonlijkheid. Op elke maaltijd staan aangeraden bereidingstijden en temperaturen welke je als leidraad kan gebruiken! Kijk ook eens op deze pagina voor tips.

Tuurlijk niet! De kracht van een Freasy maaltijd ligt bij de bereiding; we houden altijd rekening met specifieke eigenschappen van de ingrediënten zodat deze op hun best zijn na het opwarmen. Ons vriesproces tast de smaak en textuur zo min mogelijk aan, waardoor het een natuurlijke perfecte manier van conserveren is!

Nee hoor!
Alle ingrediënten verliezen iets van voedingswaarde tijdens alle manieren van opwarmen, dus ook in een koekenpan of oven. Een magnetron is zelfs iets minder schadelijk, omdat deze in kortere tijd opwarmt en er minder voedingsstoffen verloren gaan.

Bestellen & Levering

Bestellingen doordeweeks vóór 16.00 kunnen de volgende dag thuis aangeboden worden. Je kan zelf een voorkeursdatum en tijdslot invullen bij het afrekenen. Onze koeriers rijden hun routes tussen 08.00-18.00 en 17.00-22.00.

Vooraf aan de levering voor ontvang je een track en trace link met een tijdsvenster van 2 uur waarbinnen je de chauffeur kan verwachten.

Daglevering: Vers&Fijn is een zeer betrouwbare partner die nagenoeg altijd binnen de aangegeven route levert. Mocht het onverhoopt een keer gebeuren dat het pakket pas op een later moment aangeboden kan worden is er geen risico op bederf; de maaltijden blijven onderweg altijd in een klimaat gecontroleerde wagen of op een vriesdepot.

Avondlevering: Trunkrs zal het pakket overnacht in een vriezer zetten zodat ze de volgende dag opnieuw langs kunnen komen. De maaltijden zijn in een kartonnen isolatiedoos verpakt met koelelementen.

Neem contact met ons op en we passen de data aan! Ook kan je aangeven bij de transporteur dat het bijvoorbeeld bij de buren of in de schuur geleverd kan worden.

Mocht iets beschadigd of niet naar behoren zijn kan je het beste een foto nemen van het probleem en deze  opsturen naar hi@freasy.nl. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op om een oplossing te vinden.