Contact us

My Cart
0.00

Kan ik suggesties geven voor maaltijden?

Mis je iets in het assortiment? Ik bereid graag al je lievelingsgerechten voor je! Stuur een mail naar hi@freasy.nl met je suggestie zodat we samen naar de mogelijkheden kunnen kijken.

Is elke maaltijd één portie?

Ja, elke maaltijd is zo samengesteld dat dit voldoende is voor één persoon. Dit is met uitzondering van de desserts.

Ik zit op een bepaald dieet of heb een voedselintolerantie, hoe weet ik wat geschikt is voor mij?

Ik vind het belangrijk dat iedereen met een specifieke voedingsstijl ook gemakkelijke maaltijden tot zijn of haar beschikking moet hebben. Daarom zijn alle maaltijden in de webshop gegroepeerd naar voornaamste voedingsstijlen. Klik in het rechter menu (op mobiel het knopje bovenaan) simpelweg aan wat op jou van toepassing is alle ongepaste maaltijden worden voor je weggefilterd.
Indien er sprake is van een allergie kan je ook bepaalde allergenen wegfilteren. Wel wordt er in onze keuken met veel verschillende ingrediënten gekookt en kunnen er ondanks zorgmaatregelen sporen van allergenen in de maaltijden voorkomen.

Hoe lang blijven de maaltijden goed?

Na bereiding worden de maaltijden direct voorbij vriespunt afgekoeld in een shock freezer. Door dit proces krijgen bacteriën minder kans maar het stopt het ze niet volledig. Als vuistregel is een maaltijd na ontvangst thuis minimaal 10 weken houdbaar mits bewaard in de vriezer (-18C). Over de loop van weken zal de kwaliteit langzaam achteruitgaan, wat te merken is aan smaak en textuur. Het product blijft echter in veel gevallen tot 6 maanden na productiedatum veilig om te eten.

Mooie foto's, maar ziet mijn eten er straks ook zo uit?

Toegegeven; de foto’s zijn wat opgeleukt met een mooie setting, servies en een bosje peterselie hier en daar. Wel is ervoor gekozen de maaltijden te fotograferen zoals deze volgens de gebruiksaanwijzing opgewarmd moet worden, alle maaltijden op de fotos zijn dus net als het gehele assortiment ingevroren geweest.

Kan ik een recensie achterlaten?

Graag zelfs! Om de hoge kwaliteit van de maaltijden en service te bewaken hoor ik graag je ervaringen en mening. Een recensie achterlaten kan via onze facebookpagina en google.

Ook kan je elke maaltijd apart beoordelen op de desbetreffende pagina. Indien je ingelogd ben op je account spaar je hier zelfs punten mee, elke maaltijd review is 25 punten waard.

Is freasy milieuvriendelijk?

Niet volledig. Op alle facetten probeer ik de minst schadelijke optie voor het milieu te kiezen. Zo wordt er enkel elektrisch gekookt, draaien de vriezers op groene stroom, worden maaltijden verpakt in afbreekbaar bio plastic en gaan de pakketten mee met Co2 gecompenseerde pakketpost.
In sommige gevallen is ‘de groene optie’ echter niet mogelijk. Zo worden de pakketen bijvoorbeeld verzonden in piepschuim dozen omdat er op het moment geen goed alternatief beschikbaar is. Deze kan je natuurlijk wel retourneren zodat deze hergebruikt kan worden!

Is alles biologisch en lokaal?

Nee. Om een vast assortiment aan te bieden en de maaltijden betaalbaar te houden is dit niet voor alle ingrediënten mogelijk. Ik hanteer echter wel een aantal vuistregels voor de inkopen:
1. All het zuivel en vlees is gegarandeerd biologisch, dit betekent dat er meer rekening gehouden wordt met dierenwelzijn en het milieu bij de productie. Zo mogen de dieren naar buiten en wordt er zelden antibiotica gebruikt.
2. Indien een product momenteel in Nederland geoogst wordt koop ik deze lokaal in.
3. Producten die van buiten Europa komen zijn indien mogelijk biologisch. Hier wordt voor gekozen omdat wetten voor verantwoorde productie buiten Europa minder streng zijn en het verschil tussen biologische en ‘normale’ producten zeer groot kan zijn

Waar kan ik het menubakje weggooien?

Alle maaltijden zijn verpakt in bakjes die gemaakt zijn van restafval bij suikerriet productie. Ze kunnen bij de compost of het GFT afval.

Hoe kan ik de piepschuim doos retourneren?

Indien je de piepschuim doos wenst te retourneren kun je een mail sturen naar mailto: hi@freasy.nl .Ik stuur je dan een link toe waar je de retourlabel kan downloaden en uitprinten. Let op, zodra het label is aangemaakt is deze maximaal een aantal weken geldig bij PostNL.
Zodra je je maaltijden uit de verpakking heb gehaald dien je de deksel terug op de piepschuim doos te zetten en de kartonnen doos dicht te plakken. Plak het label met tape óver het orginele label en verwijder de ‘verspakket’ sticker met de leverdatum. De doos kan bij elk PostNL punt kosteloos ingeleverd worden.

Waarom moet ik minimaal 4 maaltijden bestellen?

Dit is wegens het volume; een kleiner aantal maaltijden zal als geheel sneller ontdooien waardoor ik niet kan garanderen dat het pakket in de gewenste staat afgeleverd wordt.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn pakket kan ontvangen?

Bestellingen op werkdagen vóór 12.00 besteld worden diezelfde dag nog in behandeling genomen, wel heb ik 1 dag verwerktijd nodig om de pakketten verzendklaar te maken. De maaltijden zijn daarom op zijn vroegst overmorgen in huis. Bijvoorbeeld: je plaatst op een maandag om 11.00 een bestelling en kan kiezen voor levering vanaf woensdag.

Welke opties heb ik voor het levermoment?

Omdat het om versproducten gaat is het belangrijk dat je je pakketje bij de eerste bezorgpoging ontvangt. Om die reden zijn de bezorgopties zo flexibel mogelijk gemaakt. Bij het afrekenen kan je aangeven:
– op welke datum je je pakketje wil ontvangen (op woensdagen, donderdagen, vrijdagen en zaterdagen)
– of je kiest voor avondlevering of daglevering thuis
– of dat je het pakket liever wilt ophalen bij een PostNL punt

Kan ik ook punten sparen door een bestelling te plaatsen?

Jazeker, indien je ingelogd bent worden er bij elke bestelling punten gecrediteerd. Dit kan je terugvinden onder ‘mijn account’.

Wat moet ik doen als mijn pakket niet binnen het aangegeven tijdvak is bezorgd?

PostNL is een zeer betrouwbare partner die nagenoeg altijd binnen 24 uur levert. Mocht het onverhoopt een keer gebeuren dat het pakket pas op een later tijdstip dan aangegeven wordt geleverd dan kan het zijn dat de producten niet meer bevroren zijn. Dat risico is voor mij. Je kan de producten in dit geval kosteloos retour sturen en in overleg betaal ik het geld terug of stuur ik de order opnieuw.

Wat moet ik doen als de maaltijden bij ontvangst al ontdooid zijn?

Door de speciale verpakkingen blijven de pakketten minimaal 36 uur bevroren. Dit geeft ruimte voor enige problemen tijdens de levering of onvoorziene omstandigheden. Mochten de maaltijden in een zeldzaam geval toch ontdooid zijn voor ontvangst kan je contact met me opnemen zodat we een passende oplossing kunnen vinden.

Ik kan niet thuis zijn om mijn pakketje aan te nemen

Het is ook mogelijk om je pakketje bij een postNL pakketpunt af te laten leveren. Let er wel op dat je de maaltijden diezelfde dag nog van de locatie dient op te halen.

Er is iets mis met de verpakking of maaltijd

Mocht iets beschadigd of niet naar behoren zijn kan je het beste een foto nemen van het probleem en deze naar me opsturen. Ik neem dan zo snel mogelijk contact met je op om een oplossing te vinden.

Hoe moet ik mijn maaltijd opwarmen?

Dit kan per maaltijd verschillen. Voor alle maaltijden raad ik het gebruik van een magnetron aan, binnen 5 á 15 minuten is de maaltijd vanuit de vriezer klaar om te eten. Indien je meerdere maaltijden tegelijkertijd opwarmt kan je als vuistregel aanhouden dat je de bereidingstijden bij elkaar op moet tellen.
Alternatieve bereidingswijzen zijn naar eigen inzicht ook mogelijk, soepen en risotto’s zijn gemakkelijk in de pan op te warmen en lasagna’s en quiches doen het heel goed in de oven. Let wel op dat deze alternatieve bereidingen aanzienlijk meer tijd in beslag nemen, vooraf ontdooien is aangeraden.

Mijn magnetron heeft andere wattages dan op het bereidingsadvies aangegeven

Indien je niet het exacte wattage van het bereidingsadvies in kan stellen wordt altijd aangeraden een lagere wattage en langere tijd aan te houden. Sommige ingrediënten reageren namelijk niet goed op een te hoge wattage en zullen hierdoor bijvoorbeeld droger of slapper worden.

Met hoeveel mensen kan ik van één maaltijd eten?

Elke maaltijd is bedoeld als portie voor één persoon. Als je met meerdere mensen aanschuift kan je meerdere maaltijden tegelijkertijd opwarmen. Mocht je partner trek hebben in pasta en jij liever in een soep staat het binnen een handomdraai op tafel, ideaal toch!

Is het gebruik van een magnetron niet schadelijk?

Dit is een misconceptie. Alle ingrediënten verliezen nutriënten tijdens alle manieren van opwarmen, dus ook in een koekenpan of oven. Een magnetron is zelfs iets minder schadelijk, omdat deze in kortere tijd opwarmt en er minder voedingsstoffen verloren gaan.

Wordt eten niet minder lekker als je het invriest?

Ik hou bij de bereiding altijd rekening met specifieke eigenschappen van ingrediënten zodat deze hun kwaliteiten zo veel mogelijk behouden. Vervolgens worden de maaltijden zeer rap afgekoeld tot -25C in de shockvriezer, met deze speciale apparatuur krijgen bacteriën minder kans en wordt hiernaast de smaak en textuur zo min mogelijk aangetast.

Wat zijn freasy punten?

Freasy punten zijn gebonden aan je account en kan je op meerdere manieren sparen. Je kan je punten op elk moment verzilveren in een kortingscode die je bij een volgende bestelling kan gebruiken.

Hoe kan ik punten sparen?

Er zijn meerdere manieren:
– bij het aanmaken van een account krijg je een ‘startbonus’
– bij het plaatsen van reviews bij specifieke maaltijden
– bij elke bestelling wordt het aankoopbedrag omgezet in punten

Waar kan ik mijn puntentotaal inzien?

Dit kan via je account (te vinden als het poppetje in de balk bovenaan op desktop of onderaan de footer op mobiel). In dit menu krijg je een tabel te zien onder ‘Mijn punten’ > ‘bekijk punten overzicht’

Hoe kan ik mijn punten verzilveren?

Dit kan bij mijn account onder ‘mijn punten’. Beneden in de pagina kan je inzien hoeveel punten je hebt, deze kan je vervolgens omzetten in een code. Je kan je punten op elk moment verzilveren en dus zo lang sparen als je zelf wilt.
De kortingscode heeft, afhankelijk van het gespaarde aantal punten, een directe waarde in euro’s. Om deze korting te gebruiken dien je de persoonlijke code in te voeren in je winkelmand bij de eerstvolgende bestelling.